Monday, August 10, 2009

BERITA: Kejohanan Futsal Tertutup Kariah Jaya Setia





Kejohanan Futsal Kariah Jaya Setia yang telah berlangsung meriah pada 7 & 8 Ogos 2009 iaitu pada hari Sabtu dan Ahad yang lalu. Kejohanan ini yang telah dianjurkan oleh Pemuda PAS di Cawangan tersebut telah diadakan di Gelanggang Futsal Kg Bukit Kerayong 2.

Kejohanan ini telah berjaya menarik penyertaan sebanyak 12 pasukan termasuk 2 pasukan veteran. Kejohanan ini telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Kapar, Ustaz Haidar bin Taslin yang juga Ahli Majlis MPK.

Dalam ucapan perasmiannya, beliau mengucapkan tahniah kepada pemuda cawangan tersebut yang mempunyai inisiatif sendiri untuk menganjurkan kejohanan itu. Ini menunjukkan para pemuda di cawangan tersebut adalah di kalangan mereka yang mampu untuk menyumbang sesuatu yang bermanfaat kepada masyarakat.

"Pemuda hari ini perlu bangkit dan segera berdikari untuk melaksanakan program dan aktiviti mereka sendiri. Ini kerana apabila pemuda dapat melaksanakannya, golongan ini akan mendapat lebih manfaat seperti mempelajari kaedah penganjuran sesuatu program, melaksanakan program yang sesuai dengan kehendak mereka dan membuktikan kepada masyarakat bahawa pemuda bukanlah liabiliti kepada mereka." kata Ustaz Haidar ketika berucap pada majlis perasmian acara tersebut.

Beliau percaya, keupayaan golongan pemuda jika diasah dengan betul dan diberi ruang dan sokongan yang secukupnya pasti mampu membentuk diri mereka sendiri menjadi orang yang berguna.

No comments:

Post a Comment