Monday, August 24, 2009

BERITA: Khidmat Masyarakat Tetap Berterusan di Bulan Ramadhan



Pada Ahad, 23 Ogos lalu siri pertemuan dengan masyarakat telah diadakan oleh Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Kapar dengan kerjasama Persatuan Penduduk Taman Klang di Pasar Pagi Jalan Kedah, Taman Klang.


Antara yang hadir ialah YB S.Manikavasagam selaku Ahli Parlimen Kapar, En Haidar Taslin dan En Ivan Ho selaku Ahli Majlis MPK selain para petugas dan AJK Persatuan Penduduk. Aktiviti yang dijalankan ialah pendaftaran Skim Mesra Usia Emas, Tabung Warisan Anak Selangor dan Pemberian 'Face Mask' secara percuma kepada pengunjung pasar tersebut.

YB Manikavasagam dalam ucapannya menegaskan bahawa komitmen kerajaan Pakatan Rakyat untuk memberi kebajikan kepada rakyat adalah satu kewajipan yang mesti ditunaikan. Kekayaan hasil kerajaan negeri mestilah sama dirasa oleh rakyat semua lapisan tanpa mengira bangsa dan agama.


En Haidar Taslin selaku ahli majlis pula menyatakan ucapan terima kasih kepada yang sudi hadir untuk memberi kerjasama dengan melakukan pendaftaran dalam skim-skim yang ditawarkan kerajaan negeri. Beliau menyatakan rasa terharu dengan semangat perpaduan yang ditunjukkan dalam aktiviti tersebut dan ia jauh malangkaui daripada retorik '1 Malaysia' yang dilaungkan oleh Barisan Nasional.

Di samping itu juga beliau memberi jaminan bahawa usaha yang berterusan sentiasa dilakukan oleh kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat untuk memberi kebajikan kepada semua. Ini terbukti bahawa skim kebajikan yang ditawarkan bukan cakap kosong, bahkan semua pimpinan bekerja keras untuk melaksanakannya seperti turun padang bertemu masyarakat dan menjelaskan serta mempromosikan skim-skim tersebut untuk disertai masyarakat walaupun dalam keadaan mereka berpuasa di bulan Ramadhan ini.

Semoga usaha murni ini akan dihargai oleh masyarakat dan mendapat ganjaran di sisi Allah taala.

No comments:

Post a Comment