Wednesday, May 20, 2009

Pemuda PAS Taman Berkat Anjur Aktiviti Berbasikal

Sikap dan perwatakan golongan pemuda yang mempunyai jiwa yang lasak dan sukakan cabaran meruapakan satu aset yang sangat berguna jika dapat dimanfaatkan untuk kebaikan. Namun, sebaliknya juga boleh berlaku jika ia gagal untuk dikawal dan dibiarkan tanpa perhatian. Sebab itulah tidak hairan jika golongan ini sering dikaitkan dengan budaya negatif seperti 'mat rempit', dahah dan sebagainya.

Menyedari perkara ini, Pemuda PAS Cawangan Taman Berkat, Meru telah berinisiatif untuk menganjurkan aktiviti lasak dan penuh cabaran yang mempunyai banyak manfaat iaitu aktiviti berbasikal. Aktiviti yang mereka anjurkan ini telah disertai oleh ramai golongan pemuda khususnya di DUN Meru.

Pelbagai aktiviti berbasikal yang dilaksanakan di sekitar DUN Meru semakin mendapat perhatian dan sambutan. Ini kerana aktiviti ini bukan sahaja dapat menyihatkan badan, bahkan juga ia memberi pengalaman yang baru dan tersendiri buat peserta setiap kali ia dilaksanakan. Antara aktiviti berbasikal yang telah dibuat ialah kayuhan malam di Setia Alam dan Kota Damansara, Kayuhan di Trek Estate Kelapa Sawit dan Kayuhan di Kolam Tadahan Kg Budiman.

Menurut Ketua Pemuda PAS Cawangan Taman Berkat, Saudara Mohd Norkhalid aktiviti ini telah dapat memberi alternatif yang baik kepada 'mat-mat rempit' agar merasai pengalaman baru yang mencabar dan sekaligus terhindar dari gejala-gejala negatif yang diamalkan oleh 'mat-mat rempit' seperti dadah, arak, pergaulan bebas dan judi.

Semoga lebih banyak aktiviti-aktiviti alternatif yang baik dan bermanfaat dapat dianjurkan oleh golongan pemuda khususnya pemuda PAS agar dapat menberi contoh terbaik dan mengisi kekosongan jiwa para pemuda. Ini kerana golongan pemudalah yang paling memahami jiwa dan aspirasi mereka sendiri. Syabas dan tahniah! Untuk mengetahui lebih lanjut aktiviti dan program yang mereka anjurkan sila layari http://berkatbikers.blogspot.com

2 comments:

  1. salam..
    terima kasih kpd tuan moderator blog sudi 'promote' blog kami ni..

    ReplyDelete
  2. sama-samalah kita mempromote antara satu sama lain...

    ReplyDelete